חוקרים תנ"ך

השנה היא השנה הראשונה שבכיתות י לא התקיימו בחינות בגרות. במקום בחינות הבגרות נדרשנו לייצר הערכה חלופית בחומרי הלמידה.
הנושא ממש חדש. הרבה מאוד מורים התקשו לייצר הערכה חלופית גם בגלל ההיערכות המיוחדת בהתראה קטנה אבל גם (ולא לציטוט) הרבה מורים התקשו מאוד לצאת מאזור הנוחות שלהם ולהירתם לרעיון הנפלא – שהרי הנה עתה הם פנויים להגשים את הפנטזיות הפדגוגיות שלהם.
בבית הספר שבו עבדתי ניסיתי לרתום את המורים לרעיון, אך בסופו של דבר מצאתי את עצמי מפעיל אותו לבד בתי כיתות בהן לימדתי. במהלך השנה כשהתחילו להגיע תוצרי תלמידים כבר התחילה התעניינות במה שקורה אצלי בכיתות ואני מניח שזה יצבור תאוצה לקראת השנה הקרובה.
לתלמידים שלי יצרתי אתר בgoogle sites שמרכז בתוכו את כל תהליכי החקר והלמידה שהם צריכים לעבור לקראת התוצר הסופי והאחרון. תהליך היצירה והכתיבה ארך כארבעה חודשים שבמהלכם הגדרנו זמן לביצוע המטלות המתגלגלות, כשבסוף כל תקופה נתתי להם משוב על תוצר הביניים, כך עד לשלב ההגשה הסופי.
את הכתיבה עצמה ערכנו בקבצים של google docs. כל קבוצה הייתה משותפת בין חבריה וביני. הקדשתי בכיתה זמן לא מועט להדרכת התלמידים בעבודה מיטבית בסביבת הקובץ השיתופי, סוגי התערבות, סוגי שיתוף, יצירת קישורים, העלאת תמונות וסרטונים, ועיצובים מיוחדים.

קישור לעבודת תלמידים לדוגמה.

דרכי ההערכה גם היו ייחודיות וראשוניות עבור התלמידים. ההערכה ברובה ניתנה על ידי התלמידים לעצמם ע"פ מחוון שבנינו ביחד ומופיע באתר וגם הערכה שכל עבודה קיבלה משני חברים בכיתה שנדרשו לקרוא את העבודה ולהעריך אותה על פי המחוון.

עבורי זאת הייתה התנסות מעניינת, מלמדת ומאגרת.

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s